همایش یزدشناسی (بزرگداشت استاد ایرج افشار)برگزارمی شود


یزدفردا :عده ای از فرهنگ دوستان یزد به همراه تعدادی از دوستان استاد ایرج افشار مدتی است که پیگیر مقدمات برپایی همایشی با عنوان یزدشناسی، در بزرگداشت استاد ایرج افشار در سالروز درگذشت این استاد برجسته ایران شناسی هستند. این برنامه که قرار است به همت انجمن های غیردولتی و همراهی برخی از دستگاههای دولتی در نیمه های اسفندماه برگزار شود، قدم اول در راستای نشان دادن اهمیت دو موضوع مهم است: نخست استاد ایرج افشار و جایگاه او در فرهنگ و ادب ایران زمین و معرفی هرچه بیشتر این استاد نادره کار یزدی به همشهریانش و دوم، یادآوری ضرورت پرداختن به مباحث یزدشناسی و معرفی پیشنیه پربار و غنی فرهنگی و هویتی این دیار است. داشته های پرباری که می تواند در این زمانه بی هویتی راهکار بسیاری از مسائل مختلف که امروزه گریبان جامعه را گرفته است، باشد.


قرار است در این برنامه تعدادی از اساتید برجسته یزدی حوزه های مختلف علمی، جنبه های مختلف یزدشناسی را از منظر تخصص خود مورد بررسی قرار دهند و در خلال مراسم نیز چند سخنرانی به معرفی افکار و آثار استاد افشار اختصاص داده شده است. از آنجا که هنوز تمام برنامه های این مراسم قطعیت نیافته، برگزارکنندگان آن ترجیح داده اند تا اطلاع رسانی این برنامه را قدم به قدم و به دور از برخی حاشیه ها انجام دهند و در آینده نزدیک برنامه های این همایش به تفصیل اعلام خواهد شد.


امیدواریم که مسولان استان و علاقمندان اعتلای فرهنگ و هویت یزد، دست در دست هم با برنامه ای پربار و مفید، داشته های یزد را آنچنان که شایسته است به علاقمندان معرفی نمایند؛ خاصه اینکه این برنامه قرار است در بزرگداشت یاد و نام استادی برگزار شود که فرهنگ یزد، قرن ها وامدار او خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا